nedelja , 18. november 2018
Domov / Zdravje in lepota / 5 živil, ki so bolj zdrava skuhana

5 živil, ki so bolj zdrava skuhana

Pride dan, ko se nočemo poglabljati v kuhanje. Morda se  iz službe odpravite v najbližjo restavracijo ali pa se odločite za solato, ki jo kar vržete skupaj iz čedarkoli, kar pač je ostalo v vašem hladilniku. Dejstvo je, da je dobro, da si kuhamo svoje jedi. Ne samo, da ljudje, ki kuhajo svoje obroke doma, jedo bolj zdravo in zaužijejo manj kalorij kot tisti, ki kuhajo manj. Tako je: nekatere jedi so preprosto boljše za vas, ko si vzamete čas, da jih skuhate.

Ko nekaterim živilom dodamo toploto, ta razbije celične stene, s tem pa toplota pomaga sproščati več antioksidantov iz hrane, kar pomeni, da je naše telo lažje dostopa do njih. Ti antioksidanto so beta karoten, likopen, kvercetin, rutin, lutein in zeaksantin.

Preden se lotimo seznama, katera živila so po kuhanju bolj zdrava, je treba upoštevati nekaj dejavnikov. Najprej, kako jih pripravite. “Kuhanje do vretja (v majhnih količinah vode), pari in pečenje lahko povečajo biološko dosegljivost nekaterih antioksidantov,” pravi dr. Josh Ax, klinični nutricionist in ustanovitelj Ancient Nutrition in DrAxe.com. Bonus: Če združite ta živila z zdravimi maščobami, kot so ghee ali kokosovo olje, boste še bolje absorbirali razpoložljiva hranila.

Ampak bodite pozorni. Samo zato, ker so ta živila dobra za vas, ne pomeni, da bi jih morali jesti vsak dan. Tako kot vaš najljubši trening, to počnite zmerno. “Tako kot je pomembno, da jemo različno zelenjavo v različnih barvah in teksturah, je pomembno, da zelenjavo jemo na različne načine, surovo in kuhano.

KORENJE

Beta karoten v korenju se drastično poveča in pretvori v vitamin A, ko je ta zelenjava izpostavljena toplotni obdelav i. Skodelica korenčka kuhanega na pari vsebuje več kot 21.000 mednarodnih enot, (ali IU) vitamina A. Ob upoštevanju, da odrasla oseba potrebuje le približno 3.000 ie dnevno, je to resnična zmaga za naš organizem.

BLITVA

Kdor ne mara blitvine juhe, ne ve, kaj je dobra hrana. Kot pri korenju, kuhana blitva občutno poveča vsebnost beta karotena. Poleg tega so študije pokazale, da imajo tisti, ki redno jedo blitvo manjše tveganje za nastanek raka pljuč, prostate in raka debelega črevesja.

ŠPARGLJI

“Kuhanje špargljev razbije stene celic zelenjave,  veliko antioksidantov je namreč nedostopnih v surovem stanju. Kar do 98 odstotkov več antioksidantov dobimo, če beluše skuhamo. Dodan bonus? Beluši so naraven afrodiziak, zahvaljujoč folatu in vitaminu B6, ki lahko pomagata povečati občutke vzburjenja.

PARADIŽNIK

Ko skuhate paradižnik, se struktura molekul likopena spremeni, tako da jo je lažje absorbirati v telesu. Dobra novica za vaše oči, saj ta član zelenjavne družine, ki je bistvu sadje, vsebuje karotenoide, kot so lutein in likopen, ki oči ščitijo pred poškodbami svetlobe.

ŠITAKE GOBE

Shiitake vsebujejo močne fitonutriente, ki pripomorejo k ohranjanju celic na zidovih krvnih žil in oblikovanju nastajanja plaka, kar pomaga izboljšati cirkulacijo in izboljšati zdrav krvni tlak. Samo paziti moramo, kako jih pripravimo. Raziskave, objavljene v Mednarodnem znanstvenem dnevniku prehrambenih znanosti, so pokazale, da je najboljši način kuhanja šiitake gob in ohranjanje njihovih hranilnih lastnosti, na žaru ali v mikrovalovni pečici.

Avtor: Robi

Robi
Veseli me, da ste obiskali moj spletni portal. Moje ime je Robert, po izobrazbi sem diplomirani komunikolog, kot ste verjetno ugotovili že sami, pa me je pot zanesla drugam. Ukvarjam se z računalništvom in informatiko, v zadnjem času pa precej časa namenjam izdelavi spletnih strani in pripravi vsebin. Ker sem velik zagovornik zdravega načina življenja, na portalu pišem predvsem o temah, povezanih z zdravjem.