Ne jejte tega po treningu!

Eden od ključnih nasvetov, ki jih boste dobili od osebnih trenerjev in strokovnjakov za prehrano, je, da po končanem vadbi napolnite gorivo, ki ste ga porabili med treningom. S telesno vadbo namreč izčrpate zaloge glikogena in strgate mišična vlakna in zelo je pomembno, da to v eni uri popravite in telo napolnite s hrano. To ne pomeni, da bodite požrešni. Omnomnom.

Dejstvo je, da nekatera živila lahko naredijo več škode kot koristi. Za vas smo pripravili nekaj živil, ki jih po treningu naj ne bi uživali:

  1. Sladki beljakovinski napitki

Beljakovinski napitki (tisti, ki imajo veliko dodanega sladkorja) so eden izmed mojih najljubših obrokov po treningu, saj lahko hitro poživi telo po intenzivni vadbi ali uteži,” pojasnjuje fitness uporabnica. Dejstvo pa je, da niso vsi beljakovinski praški ustvarjeni enaki. Pazite torej na beljakovinske praške, ki so polni sladkorja.

Primer dobrega šejka po vadbi: merica whey beljakovin, banana, 100g jagod, mandljevo mleko.

  1. Predelane energijske čokoladice

Čeprav so lahko nekatere energijske čokoladice priročna malica za tiste naporne dni, se izogibajte ultra-predelanim energijskim ploščicam z dolgimi seznami sestavin. Najbolj preproste čokoladice so najbolj primerne.

Prav tako je pomembno, da se izognete tistim energijskim čokoladicam za prigrizek, ki vsebujejo umetna sladila (kot so aspartam), rafinirani sladkor ali visoke vsebnosti naravnega sladkorja. Enako priročna, vendar idealna alternativa bi lahko bila banana ali jagodičevje s peščico orehov.

  1. Obroki z zelo nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov

Čeprav so beljakovine široko prepoznane kot bistvene po vadbi, ste morda tudi vedeli, da so ogljikovi hidrati enako pomemben del regeneracije telesa in mišic po vadbi? Razlog za to je, da vaše telo porabi vse svoje zaloge glikogena med vadbo in jemanje ogljikovih hidratov po vašem obroku po vadbi pomaga, da jih obnovite.

Morda se ne zavedate, a ravno sadje je neverjetno dober vir ogljikovih hidratov. Jagode, banane, borovnice in kivi so med nekaterimi njenimi priljubljenimi sadeži za gorivo po treningu.

Prav tako se priporoča izbira “pametnih ogljikovih hidratov, kot so cela zrna, stročnice, sadje in zelenjava, namesto rafiniranih ogljikovih hidratov, kot so beli kruh, testenine ali moka. To bo zagotovilo, da boste imeli trajno energijo skozi ves dan, svetuje prehranski strokovnjak.

  1. Športne pijače

Strokovnjak za prehrano po vsakodnevni vadbi ne priporoča športnih pijač.  Razen če ste profesionalni športnik, ki teče maraton, priporočamo izogibanje športnim napitkom, saj so pogosto izjemno polni v sladkorja, sladil in umetnih snovi.

Čeprav se tržijo kot popolna hidratacija za polnjenje elektrolitov, so pijače, kot so filtrirana voda, surova kokosova voda ali zdrave beljakovine, odlične možnosti, ki ne vsebujejo silikatnih sestavin, ki zvišajo krvni sladkor in energijo.

  1. Slana predelana hrana

Potreba po slani hrani po vadbi je pogosta, saj pogosto izgubljamo vodo in kalij s potenjem.. Toda namesto da bi posegli po čipsu, je odločitev za prigrizek, kot je banana, odlična možnost za ponovno napolnjenje zalog kalija.

  1. Ocvrta hrana

Seveda očitno (zavijanje z očmi), vendar zdravstveni trener priporoča izogibanje globoko ocvrtim hitrim živilom, ker vsebujejo izredno malo koristi za zdravje in lahko pogosto vsebujejo škodljive transmaščobe. Pomembno je, da se po vadbi izognemo tem živilom, saj lahko vsebina z visoko vsebnostjo maščobe upočasni proces prebave.Pomembno je, da se spomnimo, da je vaja stresor, zato si moramo prizadevati po treningu zaužiti obrok, ki vključuje mikrohranila in hranilne sestavine, ki lepo skrbijo za naše telo.

Namesto da bi se odločili za ocvrto hrano, izberite pečene beljakovine, kot so ribe ali piščanec, skupaj s kompleksnimi ogljikovimi hidrati, kot je kuhani riž, pečen sladek krompir ali zelenjava na žaru. Ta vrsta obroka je odličen način, kako napolniti svoje telo in zagotoviti dolgoročno energijo in moč.

  1. Kofein

Pijače, polne kofeina, kot je kava, lahko pred vadbo koristno povečajo energijo in lahko celo izboljšajo učinkovitost. Ni tako, da je kofein škodljiv, a se osebno izognimo kavi takoj po vadbi, pravi strokovnjak za prehrano. Kofein namreč dehidrira že tako dehidrirano telo.