četrtek , 18. julij 2019
Domov / Zdravje in lepota / Brokoli, zakaj je dober za nas?

Brokoli, zakaj je dober za nas?

Brokoli (Brassica oleracea) je rastlina, ki spada v isto skupino živil kot zelje, ohrovt, cvetača in brstični ohrovt. Te zelenjava je znana po svojih koristnih učinkih na zdravje. Brokoli ima veliko hranil, vključno z vlakninami, vitaminom C, vitaminom K, železom in kalijem. Prav tako se ponaša z več beljakovinami kot večina drugih zelenjavo. To zeleno zelenjavo lahko uživate tako surovo kot kuhano, vendar nedavne raziskave kažejo, da poparjeni brokoli zagotavlja največ koristi za zdravje.

Ta članek vam bo povedal vse, kar morate vedeti o brokoliju.

Dejstva o hranilni vrednosti

Surov brokoli vsebuje skoraj 90% vode, 7% ogljikovih hidratov, 3% beljakovin in je skoraj brez maščobe. Brokoli vsebuje zelo malo kalorij in ima samo 31 kalorij na skodelici (100g)

Prehranska dejstva za 1 skodelico (100 gramov) surovega brokolija so:

  • Kalorije: 31
  • Voda: 89%
  • Beljakovine: 2,5 g
  • Ogljikovi hidrati: 6 gramov
  • Sladkor: 1,5 g
  • Vlaknine: 2,4 grama
  • Maščobe: 0,4 grama

Ogljikovi hidrati:

Brokolijevi ogljikovi hidrati so predvsem vlaknine in sladkorji. Sladkorji v brokoliju so fruktoza, glukoza in saharoza z majhnimi količinami laktoze in maltoze.

Vendar je skupna vsebnost ogljikovih hidratov zelo nizka, saj skodelica, kot je napisano zgoraj, vsebuje samo 6 gramov ogljikovih hidratov.

Vlaknine

Vlaknine so pomemben del zdrave prehrane, saj spodbujajo zdravje črevesja, pomagajo preprečevati različne bolezni in pomagajo tudi pri izgubi teže. Ena skodelica (91 gramov) surovega brokolija vsebuje 2,3 g vlaken, kar je približno 5–10% priporočene dnevne vrednosti za odraslo osebo. Brokoli vsebuje malo prebavljivih ogljikovih hidratov, vendar zagotavlja dostojno količino vlaknin, ki spodbujajo zdravje črevesja in lahko zmanjšajo tveganje za različne bolezni.

Beljakovine

Beljakovine so gradniki vašega telesa, potrebne za rast in vzdrževanje mišic. Brokoli vsebuje sorazmerno veliko beljakovin, kar predstavlja 29% suhe teže, v primerjavi z večino zelenjave. Vendar pa zaradi visoke vsebnosti vode 1 skodelica brokolija vsebuje le 3 g beljakovin.

Vitamini in minerali

Brokoli vsebuje vrsto vitaminov in mineralov, to so:

  • Vitamin C. Antioksidant, ta vitamin je pomemben za imunsko funkcijo in zdravje kože. 50 gramsko serviranje surovega brokolifa zagotavlja skoraj 70% priporočene dnevne vrednosti vitamina C.
  • Vitamin K1. Brokoli vsebuje velike količine vitamina K1, ki je pomemben za strjevanje krvi in ​​lahko spodbuja zdravje kosti.
  • Folat (vitamin B9). Posebno pomemben za nosečnice je folat, ki je potreben za rast in delovanje celic.
  • Kalij je pomemben mineral, ki pomaga pri nadzoru krvnega tlaka in preprečevanju bolezni srca.
  • Ta element v sledovih najdemo v velikih količinah v celih zrnih, stročnicah, sadju in zelenjavi.
  • Železo. Železo je pomemben mineral v telesu, ki zagotavlja prenos kisika v rdečih krvnih celicah.
  • Brokoli vsebuje tudi številne druge vitamine in minerale v manjših količinah. Pravzaprav zagotavlja določene vrednosti skoraj vseh hranil, ki jih vaše telo potrebuje.

Brokoli ima torej veliko vitaminov in mineralov, vključno s folati, kalijem, manganom, železom, vitamini C in K1.

Druge rastlinske spojine

Brokoli je bogat z različnimi antioksidanti in rastlinskimi spojinami, ki prispevajo k njegovim koristim za zdravje. Mednje spadajo:

  • Ena izmed najbolj bogatih in obsežno raziskanih rastlinskih spojin v brokoliju, sulforaphane lahko zaščiti pred različnimi vrstami raka.
  • Indol-3-karbinol. Edinstvena hranilna snov, ki jo najdemo v brokoliju, prav tako pomaga pri boju proti raku.
  • Brokoli vsebuje lutein, zeaksantin in beta karoten, ki lahko prispevajo k boljšemu zdravju oči.

Brokoli ima torej veliko rastlinskih spojin, ki so povezane z zdravstvenimi koristmi. Najbolj pomembna sestavina izmed teh je sulforaphane.

Zdravstvene koristi brokolija

Okus brokolija povzročajo spojine, ki vsebujejo žveplo in so odgovorne za njihov pogosto oster okus. Te bioaktivne spojine imajo lahko številne koristi za zdravje.

  • Preprečevanje raka

Za rak je značilna hitra rast nenormalnih celic in je pogosto povezana z oksidativnim stresom.

Brokoli je napolnjen s spojinami, za katere se domneva, da ščitijo pred rakom.

Opazovalne študije kažejo, da je uživanje brokolija (in drugih zelenjav s te družine) povezano z manjšim tveganjem za številne vrste raka, vključno z rakom pljuč, črevesja, dojk, prostate, trebušne slinavke in želodčnim rakom.

 

 

Avtor: Robi

Robi
Veseli me, da ste obiskali moj spletni portal. Moje ime je Robert, po izobrazbi sem diplomirani komunikolog, kot ste verjetno ugotovili že sami, pa me je pot zanesla drugam. Ukvarjam se z računalništvom in informatiko, v zadnjem času pa precej časa namenjam izdelavi spletnih strani in pripravi vsebin. Ker sem velik zagovornik zdravega načina življenja, na portalu pišem predvsem o temah, povezanih z zdravjem.

Ne spreglejte

Zakaj izgubljate mišično maso?

Oblikovanje večjih količin mišične masa lahko traja nekaj mesecev, celo let preživljanja časa v fitnes …