petek , 19. julij 2019
Domov / Zdravje in lepota / Je grški jogurt dober za vas?

Je grški jogurt dober za vas?

Grški jogurt se razlikuje od drugih jogurtov, ker gre skozi poseben proces, ki odstrani sirotko. Sirotka je tekočina, ki vsebuje laktozo, naravni sladkor v mleku. Grški jogurt je priljubljen mlečni izdelek, vendar ostaja vprašanje, ali je zdrav in dober za vas?

Pridelava jogurta vključuje fermentiranje mleka z živimi kulturami koristnih bakterij.

Prefinjen grški jogurt ima manj sladkorja kot običajni jogurt. Odstranjevanje sirotke proizvaja debelejši, bolj kremast jogurt z polnim okusom. Nekateri proizvajalci navadnemu jogurtu dodajajo zgoščevalna sredstva in ga tržijo kot jogurt v grškem stilu, ki pa nima in zaradi drugega procesa proizvajanja ne more imeti enakih zdravstvenih koristi kot pravi grški jogurt.

Tudi grški jogurt z nižjim odstotkom maščob ali brez maščob nima enakih zdravstvenih koristi kot tradicionalni grški jogurt. V tem članku boste spoznali osem zdravstvenih koristi grškega jogurta in kako ga vključiti v uravnoteženo prehrano.

8 zdravstvenih koristi grškega jogurta

Jesti grški jogurt je koristen za zdravje zaradi hranil, ki jih vsebuje, ta pa so:

  • Kalcij
  • Beljakovine
  • Probiotiki
  • Jod
  • Vitamin B-12

Zdravstvene koristi grškega jogurta vključujejo:

  1. Izboljšanje zdravja kosti

Uživanje grškega jogurta lahko izboljša zdravje kosti, saj je bogato s kalcijem in beljakovinami. Kalcij ohranja in povečuje zdravje kosti in lahko zmanjša tveganje za osteoporozo, degenerativno bolezen kosti. Za zdravje kosti je bistvenega pomena tudi uživanje beljakovin (približno 1,2 grama beljakovin na kilogram telesne teže za ljudi, ki se ukvarjajo s kakršnokoli športno aktivnostjo).

  1. Zmanjševanje apetita in lakote

Grški jogurt je bogat z beljakovinami, zato lahko ljudem pomaga, da se dalj časa počutijo bolj polne. Raziskave kažejo, da lahko ljudje čez dan jedo manj po obroku, ki vsebuje veliko beljakovin.Nadaljnja raziskava je pokazala, da povečanje količine prehranskih beljakovin vodi ljudi k uživanju manj kalorij, kar prispeva k večji izgubi teže.

  1. Pospeševanje presnove

Raziskave kažejo, da uživanje prehrane z visoko vsebnostjo beljakovin lahko poveča število kalorij, ki jih “oseba pokuri” v enem dnevu. Najbolje je, da pri vsakem obroku vključite nekaj beljakovin. Kljub svoji vsebnosti beljakovin, če pojeste grški jogurt na dan, s tem ne boste niti približno zaužili preveč beljakovin.

Uživanje grškega jogurta, kot dela uravnotežene prehrane, ki vključuje dovolj beljakovin, vlaknin, ogljikovih hidratov in zdravih maščob, lahko pomaga pri izgubi teže in pospešuje presnovo.

  1. Izboljšanje zdravja črevesja

Grški jogurt je vir probiotikov, ki podpirajo zdravje črevesja. Grški jogurt torej vsebuje probiotike. To so dobre bakterije, ki lahko obnovijo zdravo bakterijsko ravnovesje v črevesju.

Nedavne raziskave sicer postavljajo vprašanja glede koristi probiotikov. Možno je, da se vsi ljudje ne odzivajo na probiotike na enak način. Študija iz leta 2018 kaže, da so črevesne bakterije nekaterih ljudi odporne na koristi probiotikov, medtem ko so drugi bolj dovzetni.

  1. Spodbujanje dobrega duševnega zdravja

Raziskave kažejo, da je uživanje probiotičnega jogurta koristno za duševno zdravje osebe.

Študija iz leta 2016 je pokazala, da so delavci, ki so jedli 100 g probiotičnega jogurta na dan ali jemali dnevno probiotično kapsulo, doživeli manj stresa, depresije in anksioznosti kot tisti, ki tega niso storili. Ta učinek je verjetno posledica razmerja med črevesjem in možgani ter sposobnostjo črevesja, da popravi nevrotransmiterje, kot sta serotonin in dopamin.

  1. Izgradnja mišične mase

Živila, bogata z beljakovinami, kot je grški jogurt, lahko pomagajo pri izgradnji mišične mase. Raziskave kažejo, da lahko prehrana z visoko vsebnostjo beljakovin poveča mišično maso pri ljudeh, ki so športno aktivni in ki izvajajo treninge za moč.

  1. Znižanje krvnega tlaka

Grški jogurt je oblika probiotičnega fermentiranega mleka, ki lahko zniža krvni tlak.

V meta-analizi 14 študij iz leta 2015, v kateri je sodelovalo več kot 700 udeležencev, je bilo ugotovljeno, da je fermentirano mleko s probiotiki pripomoglo k znižanju krvnega tlaka.

Vendar raziskave niso dokončne. Druga študija iz leta 2015, v kateri je sodelovalo 156 udeležencev s prekomerno telesno težo, je ugotovila, da uživanje probiotičnega jogurta ni vplivalo na krvni tlak in druga kardiovaskularna tveganja.

  1. Zmanjšanje tveganja za sladkorno bolezen tipa 2

Grški jogurt lahko zmanjša tveganje za sladkorno bolezen tipa 2, stanje, ki vpliva na to, kako telo procesira krvni sladkor. Raziskovalci so povezali uživanje več jogurta, čeprav ne drugih mlečnih izdelkov, z zmanjšanim tveganjem za sladkorno bolezen tipa 2.

Kako jesti grški jogurt?

Obstaja več načinov uživanja grškega jogurta:

  • kot zajtrk ali sladica z bananami in borovnicami
  • kot preliv za chili namesto kisle smetane
  • kot prikuha za juhe namesto smetane
  • kot namaz na krekerjih ali kruhu namesto masla
  • kot dodatek k omaki za testenine za dodatno kremastost

Povzetek

Prefinjen grški jogurt, narejen na tradicionalen način, je koristen za zdravje posameznika.

Veliko potencialnih zdravstvenih koristi grškega jogurta je povezano z visoko vsebnostjo beljakovin.

 

Avtor: Robi

Robi
Veseli me, da ste obiskali moj spletni portal. Moje ime je Robert, po izobrazbi sem diplomirani komunikolog, kot ste verjetno ugotovili že sami, pa me je pot zanesla drugam. Ukvarjam se z računalništvom in informatiko, v zadnjem času pa precej časa namenjam izdelavi spletnih strani in pripravi vsebin. Ker sem velik zagovornik zdravega načina življenja, na portalu pišem predvsem o temah, povezanih z zdravjem.

Ne spreglejte

Zakaj izgubljate mišično maso?

Oblikovanje večjih količin mišične masa lahko traja nekaj mesecev, celo let preživljanja časa v fitnes …